Öğretmenin Hikayesi Hikaye Yarışması

Sayfamıza Hoş Geldiniz...

12 Mayıs 2012 Cumartesi

Dekan'ın İletisi

           ÖĞRETMENİN HİKAYESİ
          Türkçe Öğretmenliği Bölüm Başkanımız hikaye yarışması düzenleme düşüncesi ile gelip, “Öğretmenin Hikayesi” başlıklı bir kağıdı bana uzatıp, bu konuda ne diyorsunuz dediğinde, Umberto Eco’nun “Gülün Adı” adlı eserinin başında, kitabın adı ile ilgili söylediği “Bir gül bir güldür, bir gül bir güldür.” ifadesi geldi aklıma.
          Evet, bu yarışma öğretmenin hikayesi olacak; bir bakıma öğretmenin yaşadıkları ve yaşattıklarını, bir başka deyişle, öğretmenin yaşamından didaktik kesitleri, ilaveten öğretme eyleminin inceliklerini ve önceliklerini içerecek. Hiç kuşkusuz hepimizin eğitim hayatında öğretmenlerimizle ve öğrencilerimizle ilgili unutamadığımız; daha sonraki yaşantımızı derinden etkileyen birçok olay vardır. Bunları paylaşalım, çoğaltalım istiyoruz.
         Bir eğitim bilimci dostum “Eğitim hikayedir” koymuştu kitabının adını; hikayenin, hikaye tadındaki örnek olayların, bilginin kalıcılığını sağlama açısından önemini anlatmak için. Eğitim tarihimizde, bir öğretim tekniği olarak hikâyelerden yaygın bir biçimde yararlanmış ve kıssadan hisse almış bir toplumuz. Sözlü kültür ağırlıklı bir toplum olarak hikaye anlatmayı ve dinlemeyi çok severiz ama yazmaya gelince, işimiz biraz daha zordur.
        Haydi kolay gelsin diyorum! 
                                                                                               Prof. Dr. Burhanettin DÖNMEZ
                                                                                                       Eğitim Fakültesi Dekanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder